Stadsherstel heeft
een divers aanbod

V

Stadsherstel hanteert een wachtlijst om het aanbod van beschikbare woningen zo goed en zo eerlijk mogelijk te verdelen. In het hogere huursegment kunnen ook niet-ingeschrevenen reageren waarbij ingeschrevenen voorrang krijgen. Indien geen inschrijving nodig is, dan staat dit apart aangegeven bij het monument.in de advertentie. Voor het huren van een bedrijfsruimte bestaat geen wachtlijst.

Kan ik op de wachtlijst komen voor een woning?

Stadsherstel hanteert voor haar woningen een wachtlijst, maar er worden ook woningen aangeboden voor mensen die niet op de wachtlijst staan. Die woningen komen ook in de lijst met het woningaanbod te staan. De wachtlijst is helaas gesloten en wij verwachten niet dat wij hem de komende jaren open kunnen stellen voor nieuwe inschrijvingen. Als wij de wachtlijst openstellen, dan zullen wij dit ruimschoots van tevoren kenbaar maken op onze website en in onze digitale nieuwsbrief. Inschrijven voor de nieuwsbrief kan HIER.

Waarom is de wachtlijst gesloten?

Op onze wachtlijst staan ca. 9.000 personen ingeschreven. Gezien het beperkte woningaanbod en de grote belangstelling van woningzoekenden op de wachtlijst, heeft het geen nut om de wachtlijst te openen voor nieuwe inschrijvingen. De laatste inschrijfronde was in september 2009.

Hoe lang is de inschrijfduur?

Uw inschrijfduur loopt vanaf de maand en jaar van de inschrijving. Inschrijvingen uit dezelfde maand hebben daarom een gelijke inschrijfduur. Als u uw inschrijfduur gebruikt om een woning te huren, blijft u op de wachtlijst ingeschreven staan. U begint echter opnieuw inschrijfduur op te bouwen, vanaf de ingangsmaand van de huurovereenkomst.

Voorwaarden inschrijving

Inschrijving op de wachtlijst voor woningzoekenden is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Een andere persoon dan de ingeschrevene kan de inschrijving niet gebruiken om een woning te huren. De inschrijfkosten bedragen € 15,- en de jaarlijkse verlengingskosten € 10,-.

Machtiging

U kunt Stadsherstel Amsterdam machtigen de jaarlijkse verlengingskosten automatisch te laten afschrijven. Het machtigingsformulier kunt u hier downloaden. Bij betaling per automatische incasso zult u geen jaarlijkse nota meer ontvangen.

Wijzigen gegevens en uitschrijving

Indien u uw gegevens wilt laten wijzigen of uitgeschreven wenst te worden, dan kunt u dit ons schriftelijk of per e-mail kenbaar maken. U dient uw inschrijfnummer altijd te vermelden. Stadsherstel Amsterdam, Postbus 3777, 1001 AN, Amsterdam info@stadsherstel.nl

Is er ook een wachtlijst voor bedrijfsruimten?

Voor het huren van bedrijfsruimte bestaat geen wachtlijst. Wij selecteren uit de aanvragen en reacties een bij het pand of omgeving passende kandidaat. Uiteraard dient dit in overeenstemming te zijn met de bestemming.

Kan ik mij als bedrijfsruimtezoekende opgeven

Indien u een andere bedrijfsruimte zoekt dan wij momenteel aanbieden dan kunt u ons een bericht sturen. Wij nemen eventueel contact met u op als een passende ruimte beschikbaar komt en wij u deze kunnen aanbieden. In uw bericht dient u naast uw contactgegevens aan te geven welk type bedrijfsruimte u zoekt, met welke bestemming, de gewenste oppervlakte en eventuele overige bedrijfsgegevens.

Klik hier om een bericht te sturen

Hoe weet ik welke woningen en bedrijfsruimten te huur aangeboden worden?

Elke eerste dinsdag van de maand plaatsen wij de beschikbare woningen op deze site onder Woningaanbod en de beschikbare bedrijfsruimten onder Bedrijfsruimteaanbod. Of schrijf u HIER in voor de digitale nieuwsbrief waarin wij ook de te huur aangeboden woningen en bedrijfsruimten vermelden.

Cookie toestemming
Deze website maakt gebruik van cookies van derde partijen voor analyse van dataverkeer. Privacyverklaring.